reklama

Belgicko mojimi očami po dvoch rokoch

Na nasledujucich riadkoch si mozes precitat, ako vidim ja Flamsku cast Belgickeho kralovstva. Mozno, keby si tu bol/a ty, mal/a by si iny nazor, ale takto ho vidim ja:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
pevnost Gravensteen, Gent
pevnost Gravensteen, Gent 

Belgicko – krajina, ktora sa stala mojim druhym domovom, krajina, kde som od 03. januara 2003. Centrum Europskej unie. Nova mentalita, nove naroky, nove zazemie, nove moznosti.

Zakotvil som v mestecku Gent, ktore je hlavnym mestom provincie “Východné Flamsko”. Tolko byciklov, co mozete tu najst, ste v zivote nevideli. Kazdy obyvatel ma minimalne jeden, ak nie viac. A auta napodobne. Len soferi su tu troska ohladuplnejsi, ako u nas, na Slovensku. Nemusite skakat po prechode, ked chcete prejst na druhu stranu. Staci, ked vkrocite na prechod a soferi uz brzdia. Vsak ani nemaju na vyber. Teda maju, pokutu 150€. To je najnizsia sazdba;-) Takze...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som si po jeden a pol roku i celkom zvykol na tunajsi zivot. Uz ma ani nerozhadze, ze vacsina belgicanov je rozmaznanych, ze krajinou vladne byrokracia, ze mestska hromadna doprava meska a ze moja mobilna siet ma zly signal. Ale velmi ma tesi, ze ludia su velmi mili a napomocni. Ak mate problem, tak Vam radi pomozu, poradia. Vlaky chodia presne na sekundu. Vela veci tu dostanete i zadarmo, vdaka roznym kuponom... A to nam, studentom, uplne vyhovuje:-) Teda studenti sa tu maju naozaj ako prasata v zite, co sa tyka zliav a podobne...

A to najdolezitjesie, ludia su tu omnoho tolerantnejsi. A to plati i v oblasti homosexuality. Tu nema nikto problem s tym, ze sa dvaja muzi, alebo zeny, vedu po ulici za ruky. Nerobia z toho hned senzaciu pre noviny. Kazdy zije svoj vlastny zivot a tu plati: Zi a nechaj zit! Kazdy ma uplne vlastny styl. Ziadna davova psychoza. S kriminalitou som sa zatial (klop klop na drevo) nestretol, okrem par miest. Vsak zlocinci nemaju ani sancu. Na kazdom rohu je minimalne jeden policajt, alebo policajtka... A tmave ulicky, tak tie tu urcite nikde nenajdete. Jedna lampa na kazdych 5 metrov. Tak si predstavte, ako mam spat, ked byvam pri ceste...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zivot sa tu zacina rano o 6tej, ked vsetci nastupuju do prace a konci okolo 11tej vecer. Vikend je uplne iny. Najviac sa tu zije v sobotu. Obchody su dlho otvorene, najlepsie diskoteky su zo soboty na nedelu. A ak je pekne pocasie, okamzite vsetci “tiahnu” k moru. Kazdy! Cize zapchy v dlzke par kilometrov na dialnici su zarucene.

Aha, a pocasie. No urcite ste uz poculi vyrok: “belgicke pocasie”. To je styl: rano prsi, na obed horucava a vecer sneh. Cize uplne predpovedatelne;-) Takze ak sa sem nahoduo chystate, zoberte si s kazdeho sezonneho oblecenia troche. Urcite sa Vam to hodi. A ak nahodou ochories, tak dostanes tu najlepsiu zdravotnicku starostlivost, aku si len dokazes predstavit!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hranolky, pivo, cokolada. 3 najznamejsie produkty belgickej kuchyne. Hranolky, toho som sa velmi rychlo presytil, pivo nepijem a cokoladu jem iba bielu. Ale vsetky tri produkty dostanete urcite dostat vsade a kedykolvek. Ci uz v tunajsich night shopoch, ktore su otvorene podla zaujmu zakaznikov:-) Ale tie ceny nie sup rave najnizsie. Niekedy az neskutocne prehnane. Kino, restauracia – to si tu nemozem dovolit kazdy den. I ked sem tam sa mi podari zarobit si nejaky ten cent vdaka par pracovnym agenturam, ale ze by som si kazdy den kupoval nieco nove na seba,nemozem povedat.

Holandsky jazyk – oficialny jazyk druhej polovice Belgicka. Vobec nie je tazky ako sa zda. Aj tak rozprava kazdy vlastnym narecim. Ale neboj sa, nie je ziadny problem, ze tu nerozpravas touto ich ‘hatlaninou’, s anglictinou si vystacis vsade.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jednoducho Belgicko je zaujimava krajina, kde si kazdy pride na svoje...

Miroslav Bábik

Miroslav Bábik

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ahojte,dakujem ze ste navstivili moj blog. Ako vidite, blog uz nebol dost dlho spravovany ale hadam najdete este dake uzitocne informacie :) Zoznam autorových rubrík:  Aktuality z BelgickaMestá v BelgickuŽivot v BelgickuByť belgickým študentomPraktické informáciePikošky z BelgickaIné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu