reklama

Chceš ísť aj ty študovať do Belgicka?

Rozhodli ste sa pre zmenu? Vyskusat si novy zivot? Rozhodli ste sa studovat v zahranici? A co tak Belgicko? Uvazovali ste nad tym? No vopred Vam poviem, ze studovat zahranici nie je rozpravka....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Kniznica univerzity Gent
Kniznica univerzity Gent (zdroj: www.ugent.be)

V nasledujucih riadkoch by som Vam chcel opisat to, akou cestou som musel prejst ja, kym som sa dostal tam, kde teraz som.

  1. Rozhodnutie
    Rozhodnut sa ist studovat do Belgicka mi prinieslo vela ocakavani. Avsak ako som neskor zistil, vacsina ocakavani bolo falosnych. Myslel som si, ze "tam" na zapade sa budem mat lepsie bez toho, aby som preto musel nieco urobit. Nie. Da to vela roboty. Predtym, ako som odisiel sem, musel som na Slovensku zanechat svoju pracu a aj moju lasku. Avsak uprimne povedane, dodnes svojho rozhodnutia nelutujem.

  2. Viza
    Samozrejme, ako kazdy zahranicny student, som potreboval viza. To, co potrebujete pre ich ziskanie, je lepsie si osobne zistit na Belgickom velvyslanectve (naklady zhruba 10 000sk)
    Belgické kráľovstvo, veľvyslanectvo
    F. Kráľa 5
    Tel.: 02/57 10 12 11
    Fax: 02/ 52 494 296
    WWW: N/A
    Email: ambabelbratis@stonline.sk
    (bez zaruky)
    Neviem, aka je teraz situacia po vstupe do EU, ale v kazdom pripade odporucam overit si vsetko na velvyslanectve.

  3. Sponzor
    Jednou z podmienok bolo, mat niekoho v krajine ako zaruku, kto by za Vas rucil v pripade financnej neschopnosti. Inak povedane, kto Vam bude na zaciatku platit skolu, zapisne a ubytovanie, pokial sa sami neusadite.

  4. Jazyk
    Predtym, aby Vam dovolili ist studovat na tamajsiu univerzitu (v mojom pirpade to bola Univerzita Gent), musite absolvovat jazykovy kurz holandciny. Cena kurzu sa pohybuje okolo 1500eur za 6 mesiacov. Hodiny su kazdy pracovny den, zvacsa od 09:00 do 12:00, po dobu sest mesiacov. Na to, aby ste mohli ist na univerzitu, musite mat uspesne skonceny minimalne piaty level (1 mesiac = 1 level). Kazdy mesiac mate skusky z jazyka. Ak sa zapisete na univerzitu/skolu, dostanete 50% zo sumy spat (tj 750eur)

  5. Zapis na skolu
    Zapisat sa na skolu mozte kedykolvek, i predtym, nez sa zapisete na jazykovy kurz. Avsak studentsku kartu dostanete az po dovzdani diplomu z jaz. kurzu 5teho levelu. Zapisne je 504eur/skolsky rok. (www.ugent.be)

  6. Skola
    System skusok, semestra, bodovy system zavisi od skoly ku skole. Vacsina skol ma takzvany studentsky servis, ktory Ti ponuka pomoc pri hladani prace a ubytovania.

  7. Vyber studia
    No tak v tomto ja Vam neviem poradit. Ja som si vybral ekonomicku fakultu, a mozem Vam povedat, ze studium je maximalne narocne. Pre mna bolo tak narocne, ze som musel prestupit na inu skolu.

  8. Pracovne povolenia
    Ak si denny student, mas pravo na pracovnu kartu typu "C", co znamena, ze mozes pracovat 20h/tyzdenne a pocas velkych prazdnin 40h/tyzdenne. Vyhodovou velkych prazdnin je, ze ak budes pracovat 22dni, je tvoj plat oslobodeny od dani, cize brutto = netto. Inak si mozes strhnut za dane cca 30% z brutto platu. Priemerna hodinova mzda sa tu pohybuje od 8 do 10eur/hod (brutto).

  9. Ubytovanie
    Ja som mal to stastie, ze som si nasiel volny izbu na intraku. Cena: 120eur/mesiac. Ale ak by ste davali prednost bytiku, alebo garzonke, tak rataje s 300-400eur.

  10. Strava
    Ak by ste sa rozhdli ist studovat na univerzitu Gent, tak v balicku studenta mate i velmi lacne a velmi chutne studentske restauracie (teple jedlo cca 3eur/osoba - polievka, hlavne jedlo).

  11. Celkove naklady
    Ratajte s tym, ze zivotne naklady v Belgicku su vyssie nez na Slovensku. Pre plynuly zivot by ste mali mat zhruba 650eur/mesiac, aby ste si mohli dovolit i coto po vecercoh a cez vikend:)

ZAVER:
Ak sa uz rozhodnes ist studovat do Belgicka, prajem Ti vela stastia a uspechov a ktovie, mozno sa raz stretneme. A napokon, neboj sa, slovenskych studentov je tu dost (Erasmus, postgradual atd...:)

Miroslav Bábik

Miroslav Bábik

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ahojte,dakujem ze ste navstivili moj blog. Ako vidite, blog uz nebol dost dlho spravovany ale hadam najdete este dake uzitocne informacie :) Zoznam autorových rubrík:  Aktuality z BelgickaMestá v BelgickuŽivot v BelgickuByť belgickým študentomPraktické informáciePikošky z BelgickaIné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu